1 rue Louis GASSIN - 06300 NICE +33 (0) 4 93 83 08 76

Juridiske nyheder

Skattefrister oktober 2026: de 4 vigtigste datoer

Posted on oktober 8, 2026

Oktober er måneden for de lokale skatter. Her er dine skattefrister oktober 2026 — fire datoer at notere, hvis du ejer fast ejendom i Frankrig eller har en restskat at betale. At overskride en af dem udløser et tillæg.

Oversigt over de franske skattefrister i oktober 2026
Dato Frist
15. oktober Betaling af ejendomsskat uden digitalt betalingsmiddel; tiende månedlige træk
20. oktober Betaling af ejendomsskat online, via smartphone eller tablet
26. oktober Anden rate af restskatten for indkomstskat over 300 EUR
30. oktober Tilmelding til direkte debitering ved forfald af IFI

15. oktober

  • Sidste frist for betaling af ejendomsskatten (taxe foncière), hvis du ikke bruger et digitalt betalingsmiddel (onlinebetaling via internet, smartphone eller tablet, betaling via direkte debitering ved forfald eller månedlig direkte debitering). Betalingsfristen fremgår af din skattebillet.
  • Tiende månedlige acontotræk af indkomstskatten som led i kildeskatten, hvis du modtager indkomst uden indeholdelsespligtig udbetaler, dvs. indkomst for selvstændige erhvervsdrivende, liberale erhverv og landbrugere. Det gælder også indtægter fra fast ejendom og modtagere af børnebidrag/ægtefællebidrag.
  • Tiende månedlige træk for de skatter, der betales månedligt, såsom ejendomsskat (taxe foncière), boligskat på sekundære boliger (taxe d’habitation sur les résidences secondaires) eller formueskat på fast ejendom (impôt sur la fortune immobilière, IFI).

20. oktober

Sidste frist for betaling af ejendomsskatten via internet, smartphone eller tablet: du har indtil den 20. oktober kl. 24.00 til at betale din ejendomsskat online. Beløbet trækkes på din bankkonto fra den 26. oktober. Du får oplyst trækdatoen, når din betalingsordre registreres.

26. oktober

Indkomstskat og sociale bidrag: hvis du har en restskat for indkomstskat på over 300 EUR, opkræves beløbet i fire rater fra den 25. september til den 28. december 2026. Den anden rate trækkes den 26. oktober 2026.

30. oktober

Sidste frist for at vælge direkte debitering ved forfald af din formueskat på fast ejendom (IFI), hvis din betalingsfrist er den 16. november 2026. Tilmelding kan ske via internet eller hos kontaktcentret. Beløbet trækkes på din bankkonto den 26. november.


Med venlig hilsen / Kind regards
Camilla Nissen MICHELIS
Cabinet Nicolas BRAHIN
Advokatfirma i NICE, Lawyers in NICE
1, Rue Louis Gassin – 06300 NICE (FRANCE)
Tel : +33 493 830 876
Fax : +33 493 181 437
Email : camilla.nissen.michelis@brahin-avocats.com
www.brahin-avocats.com

Ces articles peuvent vous intéresser

Skattefrister oktober 2026: de 4 vigtigste datoer
Posted on oktober 8, 2026

Skattefrister oktober 2026: de 4 vigtigste datoer

Fransk indkomstskat: de fire indkomstbegreber forklaret
Posted on oktober 2, 2026

Fransk indkomstskat: de fire indkomstbegreber forklaret

Skatter: de 5 vigtigste datoer i september 2026
Posted on september 18, 2026

Skatter: de 5 vigtigste datoer i september 2026

Se alle nyheder
Musée National Eugène Delacroix
Yellowstone Association
Conservation des tortues
Les amis du musée